Voeding: doelstellingen en eindtermen

Doelstellingen

  • Leerlingen kunnen aangeven dat een krantenartikel ook fout kan zijn.
  • Leerlingen kunnen aangeven dat voeding beslag legt op onze aarde.
  • Leerlingen kunnen aan de hand van een voorbeeld uitleggen wat voeding van de aarde kan vragen.
  • Leerlingen kunnen aan de hand van een voorbeeld uitleggen dat vlees een grotere impact heeft op de aarde dan groenten.
  • Leerlingen kunnen aan de hand van voorbeelden aangeven dat elk voedingsmiddel in andere mate beslag legt op de aarde.
  • Leerlingen kunnen de impact van voedsel op de aarde van verschillende voedingsmiddelen met elkaar vergelijken.
  • Leerlingen zijn bereid om minder vlees te eten.
  • Leerlingen zijn bereid hun voedingsgewoonten onder de loep te nemen.
  • Leerlingen zijn bereid onze voedingsgewoontes met hun ouders te bespreken.
  • Leerlingen willen hun kennis doorgeven aan anderen.

Eindtermen

  • WereldoriĆ«ntatie: 1.6, 1.23, 1.24, 1.25, 1.26, 3.1, 3.3, 3.7, 5.9
  • Leren leren: 1, 3, 4, 6
  • Sociale vaardigheden: 1.2, 1.3, 1.5, 1.6, 2, 3

Troeven

  • ICT