Doelstellingen
- Leerlingen kunnen aangeven dat een krantenartikel ook fout kan zijn.
- Leerlingen kunnen aangeven dat voeding beslag legt op onze aarde.
- Leerlingen kunnen aan de hand van een voorbeeld uitleggen wat voeding van de aarde kan vragen.
- Leerlingen kunnen aan de hand van een voorbeeld uitleggen dat vlees een grotere impact heeft op de aarde dan groenten.
- Leerlingen kunnen aan de hand van voorbeelden aangeven dat elk voedingsmiddel in andere mate beslag legt op de aarde.
- Leerlingen kunnen de impact van voedsel op de aarde van verschillende voedingsmiddelen met elkaar vergelijken.
- Leerlingen zijn bereid om minder vlees te eten.
- Leerlingen zijn bereid hun voedingsgewoonten onder de loep te nemen.
- Leerlingen zijn bereid onze voedingsgewoontes met hun ouders te bespreken.
- Leerlingen willen hun kennis doorgeven aan anderen.
Eindtermen
- Wereldoriƫntatie: 1.6, 1.23, 1.24, 1.25, 1.26, 3.1, 3.3, 3.7, 5.9
- Leren leren: 1, 3, 4, 6
- Sociale vaardigheden: 1.2, 1.3, 1.5, 1.6, 2, 3
Troeven
- ICT