Category Archives: Partners

Oog in oog: een bredere kijk op dierenwelzijn in de klas

Ga in de klas aan de slag rond dierenwelzijn met Oog in oog! Met het kant-en-klare lesmateriaal verken je met je leerlingen wat dierenwelzijn inhoudt. De leerlingen worden zich bewust van het belang van dierenwelzijn en van de verantwoordelijkheid die ze zelf kunnen opnemen in hun omgang met dieren. Oog in oog richt zich op […]

Met de steun van

Djapo is als NGO erkend door de Belgische Ontwikkelingssamenwerking. De meningen die door onze organisatie worden uiteengezet, weerspiegelen niet noodzakelijk die van de Belgische Staat en verbinden deze laatste in geen geval.

Met de steun van

Djapo krijgt financiële steun van 11.11.11 voor de algemene werking.

Met de steun van

De duurzame ontwikkelingsdoelstellingen 2030 komt snel dichterbij. Na de algemene communicatie en introductie van de SDG’s is er nood aan instrumenten voor onderwijs, beleid… die de verwevenheid van de verschillende ontwikkelingsdoelstellingen in kaart brengt. In het project ‘de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen: vanuit synergie naar een integraal verhaal’ organiseerde Djapo met steun van de Nationale Loterij de inspiratiedag […]

Batterijen gebruiken, inzamelen en recycleren

     Een lege batterij is niet waardeloos … Ze zit nog boordevol grondstoffen die we opnieuw kunnen gebruiken! Men kan er bijvoorbeeld brillen, gieters, pannen of fietsonderdelen mee maken. Of nieuwe batterijen. Zo verkleinen we onze afvalberg én hoeven we minder nieuwe grondstoffen uit onze kwetsbare planeet te halen. Maar om te kunnen recycleren […]

Global education for teacher educators

Djapo nam deel aan ‘Global education for teacher educators through international Lesson Study’, een project dat de wereldburgerschapscompetenties van lerarenopleiders wil ontwikkelen via de Lesson Study methodiek. Dit is een van de innovatieve partnerschapsprojecten van Kruit, in samenwerking met VVOB, Lesson Study, HoWest Brugge en Malcolm Moffat College of Education in Zambia. Djapo schoof aan als […]