Doelstellingen
- Leerlingen kunnen een cruiseschip in eigen woorden beschrijven.
- Leerlingen kunnen in eigen woorden uitleggen wat voor hen een goede uitvinding is.
- Leerlingen kunnen in eigen woorden argumenteren waarom een uitvinder al dan niet rekening moet houden met de omgeving.
- Leerlingen kunnen de positieve en de negatieve aspecten van een boot zoals een cruiseschip verwoorden.
- Leerlingen kunnen zich inleven in de rol van passagier op een cruiseschip.
- Leerlingen kunnen de aanlegplaatsen van het schip beschrijven.
- Leerlingen kunnen de aanlegplaatsen van de cruise aanduiden op de wereldkaart.
Eindtermen
- Wereldoriƫntatie: 1.6, 1.23, 1.24, 1.25, 1.26, 2.10, 2.11, 2.14, 2.17, 2.18, 3.1, 3.3, 3.7, 5.9, 7
- Leren leren: 1, 2, 3, 4, 6
- Sociale vaardigheden: 1.2, 1.3, 1.6, 2, 3
Troeven
- techniek