Doelstellingen graad 1 en 2
- Leerlingen kunnen het verhaal van Oosterdonk en Zwaaigem in eigen woorden navertellen.
- Leerlingen kunnen het verhaal van Oosterdonk en Zwaaigem vergelijken met het echte verhaal over de Russische boycot.
- Leerlingen kunnen oorzaken en gevolgen van de Russische boycot benoemen.
- Leerlingen kunnen zich inleven in de verschillende perspectieven van de personages in het verhaal van Oosterdonk en Zwaaigem.
- Leerlingen durven hun mening uiten voor de groep.
- Leerlingen kunnen een nieuwe wending verzinnen voor het verhaal van Oosterdonk en Zwaaigem én voor het echte verhaal over de Russische boycot. (graad 2)
Doelstellingen graad 3
- Leerlingen kunnen zelfstandig informatie opzoeken over het opgegeven onderwerp.
- Leerlingen kunnen in eigen woorden vertellen wat het verband is tussen het conflict tussen Rusland en Oekraïne en het verminderd aantal bijen in onze boomgaarden.
- Leerlingen kunnen oorzaken en gevolgen van de Russische boycot benoemen.
- Leerlingen kunnen zelf gevolgen bedenken van de Russische boycot.
- Leerlingen kunnen zich inleven in de verschillende perspectieven van de personages van de Russische boycot.
- Leerlingen durven hun mening uiten in de groep.
Eindtermen
- wereldoriëntatie
- leren leren
- sociale vaardigheden