Doelstellingen
- Leerlingen kunnen met behulp van afbeeldingen ‘Het verhaal van de vuile lucht’ (een verhaal over het probleem van het ontbrekend klimaatbeleid in België) navertellen.
- Leerlingen kunnen oorzaken en gevolgen benoemen van het probleem van het ontbrekend klimaatbeleid in België.
- Leerlingen kunnen in eigen woorden uitleggen wat er mis is met ons huidig klimaatbeleid.
- Leerlingen kunnen zelf een scenario bedenken van wat er gebeurt als het verhaal van de vuile lucht zich blijft herhalen.
- Leerlingen kunnen ideeën bedenken om de vicieuze cirkel van het ontbrekend klimaatbeleid te doorbreken.
- Leerlingen kunnen manieren bedenken om ministers op de hoogte te brengen van hun ideeën.
- Leerlingen durven hun mening uiten voor de groep
Extra doelstelling graad 3
- Leerlingen kunnen aan de hand van het persbericht zelf een oorzaak-gevolg-ketting opstellen die het probleem van het ontbrekend klimaatbeleid correct schetst.
Eindtermen
- Wereldoriëntatie
- Leren leren
- Sociale vaardigheden