Honger (1): doelstellingen en eindtermen

Doelstellingen

  • Leerlingen weten dat er genoeg voedsel in de wereld is maar ontdekken dat het niet eerlijk verdeeld is
  • Leerlingen weten wat wereldvoedseldag is
  • Leerlingen kunnen zich inleven in een kind uit het Zuiden en voelen aan dat toegang tot grond en water zeer belangrijk is om in eigen voedsel te voorzien
  • Leerlingen beseffen dat het voor sommige boeren families moeilijk is om te leven van hun landbouw
  • Leerlingen zijn zich ervan bewust dat droogte niet de enige oorzaak is van de problemen in Kenia en de andere landen van de hoorn van Afrika

Eindtermen

  • Wereldoriëntatie: 1.2, 1.3, 1.6, 3, 1.12, 1.23, 1.24, 1.26, 3.1, 3.7, 5.9
  • Leren leren: 3, 4
  • Sociale vaardigheden: 1.2,1.3,1.6,3

Troeven

  • techniek
  • muzische vorming
  • verhalend ontwerpen