D Destiny: leerlingen vaardig maken in duurzaamheid

‘Digital Destiny’ is een project dat leerkrachten uit het basisonderwijs wil professionaliseren in het ontwerpen van een krachtige leeromgeving in een blended leercontext. Meer specifiek willen we hen ondersteunen om kinderen van 6 tot en met 10 jaar te laten groeien in competenties die bijdragen tot duurzame ontwikkeling, en dit in een combinatie van offline én online leren.

Een eerste stap hierin is het bevragen van de noden van de leerkrachten én ouders rond dit onderwerp om zo de belangrijkste ‘werkzones’ te kunnen blootleggen.

Maak je leerlingen vaardig in duurzaamheid

De toekomst is aan hen… dus laten we onze leerlingen vaardig maken in duurzaamheid!Geef jij les in het eerste, tweede, derde of vierde leerjaar? Wij zijn benieuwd hoe we jouw leerlingen kunnen laten groeien om bewuste keuzes te kunnen maken voor een duurzame samenleving, en bovendien, hoe kan je dit in een blended leren-benadering aanpakken? Jij geeft ons de antwoorden, wij geven je de tools!

Met het invullen van deze vragenlijst, help je DDestiny om stappen vooruit te zetten.


DDestiny is een project gefinancierd door het Eramus+-programma en werkt samen met partners uit België, Ijsland, Griekenland en Roemenië:

  • België: Djapo en Mediawijs
  • Griekenland: University of Western Macedonia
  • Roemenië: Institutul Intercultural Timisoara
  • Maria: North Consulting